تسمه تایمینگ و شیاری ایتالیایی

تسمه تایمینگ و شیاری ایتالیایی

تسمه تایمینگ و شیاری ایتالیایی
تسمه تایمینگ و شیاری ایتالیایی یکی از مهمترین قطعات انتقال قدرت در موتور احتراق خودرو میباشد. تسمه تایمینگ و شیاری ایتالیایی امروزه از نظر ساختار و کارکرد با تسمه های قدیمی بسیار متفاوت و پیچیده تر می باشند. در گذشته تعداد محورهای تسمه صنعتی برای اتصال دو یا سه محور بودند اما امروزه با پیشرفت علم و فناوری و افزاش آپشنهای نصب شده بر روی ماشین آلات صنعتی، از تسمه ها، و همچنین بکارگیری هر دو سمت آن، برای اتصال بین بیش از پنج محور استفاده میشود .
از دلایل محبوبیت تسمه تایمینگ و شیاری ایتالیایی در بین متقاضیان، دارا بودن اتصالات زیاد به خود است که به آنها تسمه های متقاضی نیز میگویند. معمولا تسمه هایی که دارای تعداد زیادی تسمه متقاضی هستند، به دلیل اتصالات زیادی که به خود دارند به صورت ناخواسته ایجاد صدا میکنند که همین باعث نگرانی و شکایات استفاده کنندگان میشود. تسمه تایمینگ و شیاری ایتالیایی تولید شده در شرکت دایکو DAYCO ایتالیا میباشد که این شرکت برای اینکه کیفیت محصول را حفظ کند توانسته است صداها و ارتعاشات را به کمترین میزان برساند و بهترین نوع تسمه تایمینگ را به بازار برای استفاده انواع خودروها ارائه دهد.
تسمه تایمینگ و شیاری ایتالیایی که برای موتورهای تیپ DOHC ،OHC تولید و طراحی شده اند، از بهترین تسمه های صنعتی می باشند که با بکارگیری متریالهای ضد خورندگی و سایش، دندههای قالبی، مقاومت در برابر لغزش و تولید صدا محصولی بسیار کاربردی میباشد که برای انواع موتورهای احتراق بسیار مناسب می باشد و همچنین مقاومت بسیار بالایی در مقابل حرارت موتور خودرو و ماشین آلات و روغن دارد.
از خصوصیات بارز تسمه تایمینگ و شیاری ایتالیایی میتوان به نحوه قرار گرفتن آنها بر روی پولی اشاره کرد که میتواند به صورت اتوماتیک و خودکار مسیر خود بر روی پولی را به خوبی پیدا می کنند و کمترین میزان صدا را در خود تولید می کند.
ترکیباتی که برای تولید تسمه تایمینگ و شیاری ایتالیایی به کار میبرند باعث افزایش مقاومت این محصول در برابر تغییر شکل آن شده و به افزایش کارایی آن کمک میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *