تسمه تایم غیرفلزی

تسمه تایم غیرفلزی

تسمه تایم غیرفلزی نوعی قطعه پرکاربرد در صنعت است که برای اهداف مختلف در ماشین های صنعتی ساخته می شود. تسمه تایم غیرفلزی در اندازه های متفاوت و برندهای مختلف ساخته شده که از آن برای انتقال انرژی بین دو شفت و یا بیشتر استفاده می شود. در سیستم های صنعتی پولی ها در یک جهت حرکت می کنند ولی زمانی که در ساختار آنها تسمه تایم غیرفلزی به صورت ضربدری به کار برده شود ممکن است جهت حرکتشان تغییر کند. جنس تسمه تایم غیرفلزی از پلاستیک بوده و انعطاف پذیری زیادی نیز دارد به همین دلیل در برابر ضربات و یا حرارت مقاوم می باشد.

تسمه تایم غیرفلزی بر روی خود دارای دندانه هایی است که این دندانه ها باعث می شود تسمه تایم غیرفلزی سرو صدای زیادی ایجاد نکند و همچنین بر روی پولی نلغزد.  یکی از مزیت های استفاده از تسمه تایم غیرفلزی اینست که به روغنکاری یا گیریس کاری احتیاجی ندارد به همین دلیل می توان از آنها به راحتی نگه داری کرد. همچنین تسمه تایم غیرفلزی سبکتر می باشد و فشار زیادی را به موترو وارد نمی کند و باعث می شود وزن دستگاهی که تسمه تایم غیرفلزی برای آن به کار برده می شود کمتر باشد.برای دست یابی به شتاب های تندتر و دینامیک فرزتر می توان از تسمه تایم غیرفلزی استفاده کرد، همچنین در محیط هایی که باعث می شود فلزها خورده شوند می توان به راحتی از تسمه تایم غیرفلزی استفاده کرد.

بازده این نوع تسمه برای انتقال انرژی و حرکت سریع بسیار خوب است به همین دلیل بهترین گزینه برای استفاده در انواع ماشین های صنعتی می باشد. یکی از مسائلی که در هنگام تولید تسمه تایم غیرفلزی باید به آن توجه کرد این است که باید از قطر مناسبی برخوردار باشند زیرا در صورتی که قطر آنها نازک باشد ممکن است در حین کار از دور خارج شود و باعث ایجاد خساراتی گردد. به دلیل سایش و کارکرد زیاد تسمه ها بهتر است در طول یک سیستم از تسمه های زیادی استفاده شود تا با خراب شدن یکی از آنها سیستم از کار نیفتد. برای صنایعی مانند فولاد باید از تسمه هایی استفاده کرد که میزان کشش و مقاومت آنها بالا باشد تا در این صورت بتوانند مدت زمان زیادی کاربرد داشته باشند. این مجموعه یکی از بهترین فروشگاه ها در زمینه عرضه تسمه تایم می باشد که امکان خرید حضوری و غیر حضوری را برای مشتریان خود فراهم کرده است.