تسمه تایم فلزی

تسمه تایم فلزی

تسمه تایم فلزی

تسمه تایم فلزی قطعه ایست که در تمامی ماشین های صنعتی و اتومبیل موجود می باشد که نقش مهمی را در انواع ماشین ها ایفا می کند. به عنوان مثال تسمه تایم فلزی در قسمت موتور احتراق اتومبیل وجود دارد که میلنگ خودرو را به میل سوپاپ ها و سوپاپ وصل می کند، در گذشته در خودرو های قدیمی از تسمه تایم هایی استفاده می شد که مدت زمان زیادی از آنها استفاده می کردند که در صورت خرابی هیچ گونه فشاری به موتور خوردو وارد نمی شد. امروزه در خودروها از تسمه تایم فلزی استفاده می شود که باید پس از مدت زمان مشخصی آن را تعویض نمود زیرا تعویض نکردن به موقع آن باعث می شود تا فشار زیادی به موتور وارد شده که در این صورت سبب خسارت های زیادی به موتور می گردد.

زمانی که متوجه صدای زیاد و یا جیرجیر در قسمت موتور اتومبیل شدید به احتمال زیاد تسمه تایم فلزی آن دچار خرابی گردیده که باید هر چه سریعتر آن را تعویض کنید. تسمه تایم فلزی همان طور که از نام آن مشخص است در ساختار خود دارای الیاف فلزی است که جنس این فلز از فولاد می باشد و همین عامل باعث می گردد تا عمر محصول به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند.برای انتخاب تسمه تایم فلزی بهتر است به نکاتی مانند نوع فلز به کار برده شده در آن و عرض تسمه و مشخصات دنده ها توجه کنید تا بتوانید بهترین نوع آن را خریداری کنید. در تعریفی دقیق تر می توان گفت تسمه تایم فلزی نوعی تسمه دندانه دار است که برای انتقال قدرت بین دو پولی و چرخ دنده به کار برده می شود که این نوع تسمه یکی از بهترین تسمه تایم ها بوده زیرا به دلیل پلاستیکی بودن صدای کمی ایجاد می کند و به دلیل داشتن دندانه ها از لغزش روی پولی و چرخ دنده جلوگیری می نماید.

دندانه هایی که در تسمه تایم فلزی وجود دارد به صورت گرد می باشند که همین عامل می شود مقدار بک لش به پایین ترین حد خود برسد. با توجه به اینکه جنس اصلی تسمه تایم فلزی پلاستیکی می باشد جنس آنها نرم بوده و در برابر عواملی مانند حرارت و ضربه مقاوم نیز است. این فروشگاه به صورت اینترنتی و حضوری تمامی محصولات اعم از تسمه تایم فلزی با قیمت مناسب به فروش می رساند که شما می توانید جهت خرید با مشاوران این مجموعه ارتباط بگیرید و با آگاهی بیشتری دست به خرید بزنید.