تسمه تایم XL

تسمه تایم XL

تسمه تایم XL

سیستم های تسمه محرک مثبت با دنده های ذوزنقه ای شکل توسعه یافتند، مانند تسمه های MXL، XL و L. تسمه تایم XL از پلی اورتان ساخته شده است که با طناب پلی استر یا کولار یا نئوپرن با پوشش نایلونی تقویت شده با فایبرگلاس تقویت شده اند. یکی از مزایای درایوهای تسمه سنکرون کوچک مثل تسمه‌تایم XL، پیش تنیدگی تسمه کمتر در مقایسه با درایوهای تسمه V است، اما کشش نصب مناسب همچنان برای دستیابی به بهترین عملکرد درایو ممکن مهم است. کشش بسیار زیاد می تواند عمر تسمه را کاهش دهد و احتمالاً به سایر اجزای محرک مانند شفت ها و یاتاقان ها آسیب برساند. کشش نصب تسمه‌تایم XL به روش‌های زیر اندازه‌گیری می‌شود: نیرو/انحراف، جداسازی شفت، نیروی بی‌درنگ یا با استفاده از تستر کشش. دو نوع تنش سنج از SDP/SI برای تست کشش سریع، آسان و دقیق موجود است.

تسمه‌تایم XL صنعتی دارای طناب‌های فایبرگلاس و دندانه‌های ذوزنقه‌ای شکل با اضلاع صاف هستند که در حین چرخش تسمه به دور قرقره‌ها، مقدار معکوس (فاصله بین دندانه‌های تسمه تایم و شیارهای قرقره تسمه تایم) ایجاد می‌کنند. تسمه‌تایم XL دارای ساختار بدون درز برای عملکرد روان و کاهش لرزش است. تسمه‌تایم XL برای کاربردهای عمومی که نیاز به گشتاور کم تا متوسط ​​دارند مناسب است. تسمه‌تایم XL را می توان بر روی قرقره های دندانی ذوزنقه ای نصب کرد، اما سبک (یا سری)، گام و عرض تسمه باید با قرقره سازگار باشد. تسمه‌های نئوپرن را با تقویت‌کننده فایبرگلاس ترکیب می‌کنند تا عملکردی بی‌صدا با استحکام بالا داشته باشند. تسمه‌تایم XL فوق العاده سبک و دارای دندان های ذوزنقه ای شکل است. دندان ها برای محافظت از سطح سایش و به حداقل رساندن اصطکاک، روکش نایلونی دارند.

تسمه‌تایم XL دندانه‌های کوچکی دارد و عموماً در تجهیزاتی مانند تجهیزات الکترونیکی و ابزارهای برقی مانند سنباده‌های برقی، ابزارهای نجاری و ماشین‌های تراش، تیزکن‌های برقی، پمپ‌ها و تجهیزات رباتیکی که به تسمه‌های تایم کوچک نیاز دارند، یافت می‌شوند. “ذوزنقه ای” برای توصیف مربع شکل پروفیل های دندان استفاده می شود. اندازه تسمه‌تایم XL بر اساس محیط بیرونی (طول کلی)، نوع گام و عرض است. پسوند “G” در نام تسمه‌تایم XL گاهی اوقات برای شناسایی بیشتر تسمه های نئوپرن (لاستیک سیاه) و “U” برای مواد پلی اورتان (پلاستیک رنگی) استفاده می شود. “UG” در صورت وجود پلی اورتان با پشت سیم فایبرگلاس را نشان می دهد. تسمه‌تایم XL نوعی از تسمه است که به منظور کنترل حرکت استفاده شده است. تسمه‌ تایم XL دندانه های ذوزنقه ای شکل دارد که هنگام حرکت چسبندگی مثبت ایجاد کرده و از لغزیدن و خزیدن جلوگیری به عمل می آورد.

تسمه‌تایم XL پلاستیکی به طور کامل در دمای -30 درجه سانتیگراد تا +90 درجه سانتیگراد کار می کند و تسمه‌تایم XL پلی اورتان به طور کامل در دمای 0درجه سانتیگراد تا 80 درجه سانتیگراد کار می کند.