تسمه صنعتی شیاری

تسمه صنعتی شیاری

تسمه صنعتی شیاری
تسمه صنعتی شیاری زیر مجموعه تسمه های انتقال قدرت میباشد و به صورت چندشیار با گام و طول متنوع ساخته می شود. تسمه چند شیار، تسمه شیاردار، صنعتی، پروانه ، دینام ، پولی تسمه ، تسمه تایم ، تسمه فلزی و … زیر گروه تسمه های انتقال قدرت بوده و از ۵ الی ۶ تسمه وی شکل کنار هم ساخته شده است.
تسمه صنعتی شیاری دارای انعطاف و راندمان بیشتر نسبت تسمه ذوزنقه ای می باشد. جنس تسمه صنعتی شیاری از ترکیبات لاستیکی و همچنین پلی اورتان همراه با نخ های محکم می باشد. تسمه صنعتی شیاری به دلیل استحکام و انعطاف در بسیاری از تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

روش تولید تسمه صنعتی شیاری

1- در روش اول تولید تسمه صنعتی شیاری مواد خام، در قالبهای تزریق میشود و پس از فرایند پخت، بصورت یک تکه از قالب شیاردار خارج میشوند و پشت تسمه ( قسمت صاف) پولیش زده میشود تا ضخامت تسمه به اندازه استانداردی برسد .
2- در روش دوم تولید تسمه صنعتی شیاری سایز تسمه بصورت لاستیک صاف تولید شده سپس با دستگاه سنگ زنی، شیار موردنظر روی تسمه ایجاد میشود .
از مزایای تسمه صنعتی شیاری میتوان به مقاومت در برابر حرارت، بدون نیاز به تعمیر، هزینه کم، طول عمر بالا، لرزش کم و انعطاف پذیری بالا اشاره کرد.

کاربرد تسمه صنعتی شیاری

  1. صنعت لاستیک (تایر) و خودروسازی
  2. صنایع سنگ و شیشه و سرامیک
  3. صنعت آسانسور
  4. صنایع نفت و گاز و پتروشیمی
  5. دستگاههای بدن سازی
  6. صنایع غذایی و داروسازی
  7. صنعت کشاورزی
  8. ماشین ابزار و ماشین آلات بسته بندی
  9. صنعت چاپ و کاغذ
  10. صنایع رباتیک و اتوماسیون
  11. صنعت نساجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *